Tango jako dramat rodzinny

co lubi jeść

Temat: WSPOMNIENIA Z MŁODOŚCI :)
Ja nigdy nie zapomnę swojej zabawki wóz strażacki dostałem na mikołaja ja jadłem z nim i spałem,jak pokręciło się kołami po podłodze to sam wył i jechał.Jaka to była radocha.Natomiast bardzo lubiłem harcerstwo obozy,ogniska a nas śpiew odbijał się echem po całym lesie "Obozowe tango"Płonie ognisko i szumią knieje"harcerz taki gapa"i wiele innych piosenek.Warty oczywiście, podchody.i wiele innych atrakcji.Wielki dramat przeszedłem gdy straciłem najukochańszą osobę matkę mając tylko nie pełne 13 lat dla dziecka to jest coś strasznego.moje dzieciństwo zostało brutalnie przerwane dlatego czasami zazdrościłem dzieciom co miały rodziny,zabawki,o których nie miałem zielonego pojęcia pamiętam rzutnik filmowy u dzieci sąsiadów i film na ścianie,"Tarzan"oraz Tadek niejadek.Telewizje to się oglądało wspólnie z sąsiadami i jakoś było naprawdę miło bardziej się czuło to ciepło i przyjaźń sąsiedzką.
Źródło: anitkak.webd.pl/viewtopic.php?t=3913



Temat: Tango (i Emigranci specjalnie dla angnieszki ) - Opracowanie
Tango jako Komedia Obyczajowa

Tango przestrzega zasady trzech jedności:
wszystko dzieje się w mieszkaniu Stomila i Eleonory
czas akcji daje się zamknąć w dwudziestu czterech godzinach: akt I rozgrywa się przed południem, akt II – w nocy, akt III – następnego dnia rano.
wszystkie wydarzenia układają się wg linii wzrastającego napięcia aż do kulminacji i katastrofy.


Po sukcesach pierwszych sztuk (Policja, Zabawa, Indyk) Mrożek napisał dzieło, o którym można właściwie powiedzieć, że jest komedią rodzinną. Mrożek świadomie nawiązał do konwencji znanego od dawna dramatu mieszczańskiego i komedii obyczajowej.
KOMEDIA OBYCZAJOWA – odmiana komedii satyrycznej. Utwór dramatyczny ośmieszający obyczajowość danego środowiska, obowiązujące w nim konwencje współżycia społecznego i motywacje postaw bohaterów
Centralnym tematem Tanga jest konflikt pokoleń występujący w rodzinie Stomila i Eleonory. Rodzina jest tu jednak równocześnie miniaturą społeczeństwa. Dzięki ujęciu tej opowieści w ramy dramatu rodzinnego, a także zepchnięciu warstwy zdarzeń społeczno-politycznych na dalekie tło, diagnoza Mrożka nabiera uniwersalnego charakteru. Zawsze można bowiem dostrzec jakiegoś Artura, który wie „lepiej”, jak powinien być urządzony świat i jakiegoś Edka, który tylko czeka na swoją okazję.

„Skąd wynikło światowe powodzenie Tanga? Podejmuje ono kwestię niemalże... planetarną: kryzys i prawdopodobny kres cywilizacji prącej zabobonnie naprzód. Opiera się o model wychowawczy, z którym kłopot miały chyba wszystkie rozwinięte społeczeństwa. Pozwala tym samym na dobranie najrozmaitszych kostiumów obyczajowych, równie dobrze serbskich, co irlandzkich. Zachowuje wreszcie wykładnię tak chwiejną, że można ją zwrócić przeciw wszelkim nihilizmom i totalizmom, niby to prawym i rzekomo lewym…”
/Jan Błoński [w:] Dialog 1980, nr 8/
Źródło: lmw.fora.pl/a/a,284.html


Temat: matura
grudzień 2004

Wyjaśnij kluczowe znaczenie prezytoczonej sceny dla tworzenia portretow glownych bohaterow ,,Ludzi bezdomnych" Stefana Żeromskiego. Porównaj postawę doktora Judyma i Joasi. Odczytaj przytoczony fragment w kontekście całej powieści.

drugi był Świętoszek ale coś mi się komp wiesza więc wam nie podam tematu


maj 2005:
Jaki obraz Polaków XVII wieku wyłania się z Potopu Henryka Sienkiewicza? Punktem wyjścia swoich rozważań uczyń wnioski z analizy danych fragmentów powieści

Analizując wypowiedzi bohaterów romantycznych, porównaj postawę Kordiana i Męża. W interpretacyjnych wnioskach wykorzystaj wiedzę o utworach, z których pochodzą fragmenty

grudzien 2005
Carska Rosja i jej stolica. Na podstawie załączonych fragmentów Pana Tadeusza i Dziadów cz. III napisz, czym charakteryzowało się życie ludzi w Rosji początku XIX wieku.

Koncepcja ludzkiego losu w Chłopach Władysława Stanisława Reymonta. Przedstaw temat, analizując wskazany fragment oraz wykorzystując znajomość I tomu powieści.


styczeń 2006

Analizując dany fragment powieści, zwróć uwagę na prezentowane przez bohaterów racje. Wnioski z analizy wykorzystaj w pracy: Przedwiośnie jako powieść - dyskusja nad kształtem odrodzonej Polski.

Dwa modele rodziny. Porównaj rodzinę przedstawioną w podanym fragmencie Tanga Sławomira Mrożka z rodziną Borynów ukazaną w Chłopach Władysława Reymonta. Zwróć uwagę na relacje między różnymi pokoleniami i scenerię, w której bohaterowie zostali umieszczeni.

maj 2006

Charakteryzując Makbeta na podstawie danych fragmentów dramatu Szekspira, określ, na czym polega tragizm postaci i porównaj go z tragizmem bohatera ze znanego Ci dramatu antycznego.

Kłótnia u Borynów. Zanalizuj podany fragment Chłopów Władysława Reymonta i scharakteryzuj występujące w nim postacie. Na podstawie fragmentu i I tomu powieści określ przyczyny kłótni i źródła dramatyczności sceny.



bedzie Wesele jak nic mam nadzieje, że nie Chłopi, juz 3 raz ybyli :/[/b
Źródło: 3blojz.fora.pl/a/a,3.html


Copyright (c) 2009 co lubi jeść | Powered by Wordpress. Fresh News Theme by WooThemes - Premium Wordpress Themes.